Imagination, life is your creation

"I Sverige uppmärksammades Aqua när singeln¨Roses are Red spelades på Sommartoppen. Det stora genombrottet kom med discolåten "Barbie Girl" 1997 som fick stor uppmärksamhet när leksaksföretaget Mattel anmälde gruppen för upphovsrättsbrott . Singeln blev den 15:e bäst säljande singeln någonsin i Storbritannien. Singeln följdes upp med Doctor Jones. Gruppens två skivor sålde sammanlagt i 28 miljoner exemplar innan gruppen upplöstes 2001.

Bandet har meddelat att de den 15 juni 2009 kommer att släppa ett nytt album med tre nya låtar och 16 remastrade gamla hits. Första singeln heter "Back to the 80's" och släpps den 25 maj."

Det är sant, Aqua är tillbaka! Genast blir jag lycklig för vem älskade inte de fyra vattenfantasterna när man var liten? Kommer ihåg att jag min några år äldre norska kusin Elisa vid något tillfälle spelade "Barbie girl" på repeat när våra barbies skulle gå upför altargången. Nostalgi i all ära men jag tror tyvärr inte att Aqua kan konkurrera med nutida barnfavoriter som Miley Cyrus aka Hanna Montana osv. Det blir nog lite som Spice girls "comeback", en greatest hits skiva med några nya låtar, lite konserter och sen tillbaka i graven igen...men vem vet?


Kommentarer
Postat av: Karin

JAG HAR ALBUMET! På datorn :P Och singeln Back to the 80's är faktiskt ganska rolig :)

2009-06-21 @ 18:52:05
URL: http://rockskadan.blogg.se/
Postat av: Emi

Dags att spana in med andra ord? Eller, det känns ju som en självklarhet egentligen.

2009-06-22 @ 11:07:12
URL: http://froggiedarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0